ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားလံုး

ဒီတပတ္ မ်က္ေမႇာက္ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေ၀ါဟာရမ်ား အစီစဥ္မႇာ ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားရပ္အေၾကာင္း တင္ျပေဆြးေႏြးထားပါတယ္။ ျပည္သူဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရမႇာ လူတန္းစားတရပ္ထဲကိုပဲ ကိုးစားျပဳတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ျပည္သူဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ မသက္ေရာက္ဘူးလို႔ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးနယ္က ေလ့လာသူေတြက ေျပာၾကပါတယ္။

(အသံလႊင့္ရက္ ၂၀၀၇ ဇႏၷ၀ါရီလ ၁၉ ရက္။ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးသူမ်ား-စာေရးဆရာ ေမာင္မိုးသူ၊ အမ်ိဳးသားေရးဦး၀င္းႏိုင္၊ ဗိုလ္ၾကီးေနသု)

ႏိုင္ငံေရးစကားေ၀ါဟာရေတြဟာ နားလည္ဖို႔ လြယ္ကူသေယာင္ရႇိေပမယ့္ ဒီစကားလံုးေတြရဲ့ ေနာက္ကြယ္က အဓိပၸာယ္။ ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ အမ်ားျပည္သူ သာမန္လူေတြအေပၚမႇာ ဘယ္လိုဆိုးက်ိဳးေတြ ရႇိေနသလဲဆိုတာကိုေတာ့ တိတိက်က် သေဘာေပါက္ဖို႔ အလြန္းခဲယဥ္းပါတယ္၊

ဒီစကားလံုးေတြထဲမႇာ ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။

စာေပနဲ႔ စာနယ္ဇင္းနယ္က လူမႈေရးႏိုင္ငံေရး ေလ့လာသူေတြကေတာ့ ျပည္သူဆိုတာ ရာထူး ဂုဏ္သိမ္၊ ၾသဇာအာဏာနဲ႔ အခြင့္ထူးရရႇိတဲ့သူေတြကေန ခြဲျခားျပီး ေဖာ္ျပရတဲ့ သာမန္လူေတြကို ေခၚတာလို႔ အနက္ဖြင့္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးေလ့လာသူေတြကေတာ့ ျပည္သူဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရမႇာ လူထုလူတန္းစားအသီးသီးနဲ႔ ႏိုင္ငံသားအားလံုးကို ကိုးစားျပဳတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ျပည္သူဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး ရန္ကုန္ျမိဳ႔က စာေရးဆရာၾကီး ေမာင္မိုးသူ၊ ႏိုင္ငံေရးေလ့လာသူ အမ်ိဳးသားေရး ဦး၀င္းႏိုင္နဲ႔ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္က အျငိမ္းစား အရာရႇိတဦၤးျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ၾကီးေနသူတို႔ကို မ်က္ေမႇာက္ ျမန္မာ့နိုင္ငံေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးေ၀ါဟာရကေန သီးျခားစီ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။

ပထမဆံုးဆရာၾကီးေမာင္မိုးသူကို က်ေနာ္က အခုလိုေမးၾကည့္ပါတယ္။

ေမး။ ။ အခု ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကေပါ့ေနာ္၊ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းျဖစ္တဲ့ လက္ရွိ ျမန္မာစစ္အစိုးရအပါအ၀င္ေပါ။့ ျပည္သူ။ ျပည္သူ ဆိုျပီး ေျပာၾကတယ္။ ဥပမာဆိုပါဆို႔- ျပည္သူေတြက ေျပာေနၾကတယ္၊ ျပည္သူေတြက ေဒါသထြက္ေနၾကတယ္။ ျပည္သူေတြက ေက်းဇူးတင္တယ္။ ေနာက္တခုက ျပည္သူ႔သေဘာထား။

ဒါေတြဟာ ဘယ္သူေတြကို ေျပာတာလဲ။ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက ေျပာတဲ့ ျပည္သူနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ကြာလဲ ဆရာ။

ေမာင္မိုးသူ။ ။ ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုပဲေပါ့ေနာ္။ ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားလံုးကို အာဏာပိုင္အဖြဲစည္းက သံုးတဲ့ အဓိပၸာယ္က တမ်ိဳး။ အတိုက္အခံ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြက ေျပာတဲ့ အဓိပၸာယ္က တမ်ိဳး။

ျပည္သူဆုိတဲ့ စကားလံုးပဲ ေပါ့ေနာ္။ တို႔ဆီမွာ အဲဒီႏွစ္ခုက သိပ္ကြဲသြားတာကိုး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အတိုက္အခံကေျပာတဲ့ ျပည္သူဆိုတာက အဖိႏွိပ္ခံ၊ အုပ္စိုးခံ လူေတြကို ကိုယ္စားျပဳတာေပါ့ေနာ္။ အစိုးရဖက္က က်ေတာ့က မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ကို ေထာက္ခံတဲ့လူကို ျပည္သူလို႔ ေျပာခ်င္တာ။

ေရွးတုန္းက ဗုဒၶဘာသာေပၚလာေတာ့ အဖိႏွိပ္ခံလူေတြက ျပည္သူေပါ့ေနာ္။ ဖိႏွိပ္တဲ့ လူေတြက အရင္းရွင္ ဖိႏွိပ္သူလူတန္းစားေပါ့ေနာ္ ရွိလာတယ္။

ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားရပ္ရဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ႏိုင္ငံေရးသေဘာတရားဘက္က အဓိပၸာယ္ဖြင့္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔ အမ်ိဳးသားေရးဦး၀င္းႏိုင္ကို က်ေနာ္ဆက္သြယ္ေမးၾကည့္ပါတယ္။

ဦး၀င္းႏုိင္။ ။ ပထမ သာမန္အားျဖင့္ၾကည့္ရင္ေတာ့ နယ္ေျမတခု၊ တိုင္းျပည္တခုမွာ ေနၾကတဲ့ တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးစံုပါမယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ စီးတီးဇင္ရွစ္လို႔ ေခၚတဲ့ ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ ခံယူထားတဲ့သူေတြပါမယ္။ သို႔ေသာ္ ႏုိင္ငံေရးမွာ အဖြဲ႔စည္းအားလံုးက- ဘယ္အဖြဲ႔စည္းျဖစ္ျဖစ္ ျပည္သူဟာ က်ေနာ္တို႔ဖက္ကရွိမယ္။  ျပည္သူကို က်ေနာ္တို႔က အလုပ္ေကၽြးျပဳေနပါတယ္ စသျဖင့္ အဲသလို ေျပာတဲ့ ေနရာမွာ သူတို႔ ေျပာတဲ့ ျပည္သူသည္ ေစာေစာက က်ေနာ္ေျပာခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံတႏိုူင္ငံပိုင္နက္အတြင္းမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံသားအားလံုးကို ရည္ညြန္းေျပာဆိုႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူးဗ်။

ဥပမာဗ်ာ- အစိုးရအဖြဲ႔တဖြဲ႔ရွိမယ္။ အဲဒီအစိုးရအဖြဲ႔က က်ေနာ္တို႔ျပည္သူ႔အက်ိဳးကို လုပ္ပါတယ္လို႔ ေျပာတဲ့ ေနရာမွာ ပါးစပ္ကသာ ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားကို သံုးလိုက္တာ။ တကယ္တမ္း သူတို႕႔အက်ိဳးျပဳတဲ့ဟာက အုပ္စု တစုရင္လည္း ျဖစ္မယ္။ လူတန္းစားတရပ္ရင္လည္း ျဖစ္တတ္တယ္။

အဲဒါမ်ိဳးက အဲဒီအစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး လူမႈေရးစနစ္ေပၚမွာ မူတည္ျပီးေတာ့ ေျပာင္းလဲ သြားတတ္တယ္။ အဲဒါက မွားယြင္းတဲ့ အုပ္စုခြဲတဲ့ လုပ္ငန္းတရပ္ပဲဗ်။

မ်က္ေမႇာက္ေခတ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးမႇာ ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားရပ္ကို အာဏာပိုင္ေတြ အသံုးျပဳရာမႇာ ေစာေစာက ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ လူမႈေရးႏိုင္ငံေရးအဓိပၸာယ္ေတြနဲ႔ မတူဘဲ ကြဲျပားလာတာေတြရႇိပါတယ္။ ဥပမာျပရရင္ လက္ရႇိျမန္မာအစိုးရကေျပာတဲ့ ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားရပ္မႇာ သာမန္ႏိုင္ငံသားအမ်ားစု မပါ၀င္တာထင္ရႇားပါတယ္လို႔ မၾကာခင္ကမႇ တပ္က အျငိမ္းစား ယူလာတဲ့ ဗိုလ္ၾကီးေနသူက ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္။

ဗိုလ္ၾကီးေနသု။ ။ သူတို႕႔က ရည္ရြယ္ခ်က္ ၂ ခုရွိတယ္ဗ်။ ျပည္တြင္း တႏိုင္ငံလံုးနဲ႔ ခ်ီ ၀ါဒျဖန္႔ဖို႔ တခုရယ္။ ေနာက္ ျပည္ပက မီဒီယာက တဆင့္ ျပည္သူအားလံုးက ေထာက္ခံပါတယ္ဆိုတဲ့ အသြင္ပံုစံနဲ႔ ၀ါဒျဖန္႔ဖို႔။

အဲေတာ့ တပ္ကို တခန္းတနား ၀ါဒျဖန္႔ဖို႔ – အခုဆိုရင္ ၾကံ့ဖြံ႔ေပါ့ဗ်ာ။ ကက ၾကီးက ဦးစီးတဲ့ အဖြဲ႔ေတြရွိတယ္ဗ်။ သုေတသနအဖြဲ႔ေတြ။ သူတို႔ေတြက စစီစဥ္ျပီးသား။ ဒီအဖြဲ႔ေတြက ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို အေကာင္ထည္ေဖာ္ဖို႔ လူထုအင္အား ဘယ္ေလာက္ရဲ့ ေထာက္ခံမႈရတယ္ဆိုတဲ့ ပုစံကို – အစစ္ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္- အဲဒီေထာက္ခံမႈပံုစံကို လိုခ်င္တယ္။ အဲဒါကို ဖန္တီးမယ္။

အဲဒီေတာ့ ဆယ္အိမ္ေခါင္းေလာက္ကို ေၾကာက္ေနတဲ့ လူေတြကို တအိမ္တေယာက္ ဆြဲစုတယ္။ ေရာက္လာေရာ။ အင္အား ေလး ငါးေထာင္ေရာက္လာေရာ။ အကုန္လံုးကလည္း ေၾကာက္တတ္တဲ့လူေတြခ်ည္းပဲကိုး။ အဲဒီမွာတင္ ပါရာဖတ္ေပါ့။ ရာဇာ ပါရာဖတ္တို႕႔လို ပို႔ေပးတဲ့ စာရြက္ကို ဖတ္မယ့္သူေတြက ဖတ္။ ေရွဆံုးက လူေတြေလာက္ပဲ ဒို႔အေရး။ ဒို႔အေရး လုိက္ေအာ္။ အဲဒါကို တီဗီက ရိုက္တယ္။ ကမၻာကိုလႊင့္တယ္။ ျပည္သူ႔သေဘာထား။

ဘယ္ျပည္သူ႔သြားေမး သြားေမး။ သိတာေပါ့ဗ်ာ။ အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ကိုယ့္အနာဂတ္ကို ကိုယ္ဖန္တီးႏုိင္မယ့္ သေဘာထားမွ မဟုတ္ဘဲ။ ျပည္သူအားလံုးက တခဲနက္ေထာက္ခံထားျပီး ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ ျပည္သူသေဘာထား မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္။

အာဏာရႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႑စည္းတခုက သံုးေနတဲ့ ျပည္သူဆိုတဲ့စကားမႇာ တကယ္လက္ေတြ႔ ႏိုင္ငံသား လူတန္းစား အားလံုးမပါခဲ့ရင္ အဲဒီႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းရဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ဟာလည္း လူနည္းစု ရပ္တည္ခ်က္သာျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္၊ ဆရာၾကီးေမာင္မိုးသူက အခုလို ေျပာပါတယ္။

ေမာင္မိုးသူ။ ။ တကယ္တမ္းက ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔စည္းတခုက ျပည္သူဆိုတဲ့စကားကို အသံုးျပဳျပီး အဲဒီစကားလံုးက ျပည္သူအမ်ားစုကို ကိုယ္စားမျပဳဘူးဆိုရင္ အဲဒီအဖြဲ႔ စည္းကလည္း ျပည္သူကို ကုိယ္စားျပဳတဲ့အဖြဲ႔စည္းလို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။

ႏိုင္ငံအက်ိဳးကို ေရႇးရႈလုပ္တယ္ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔စည္းေတြဟာ အားလံုးတန္းတူပါ၀င္ခြင့္မရႇိဘဲ တဖက္နဲ႔တဖက္ တိုက္ခိုက္ေနမယ္ ဆိုရင္ အဲဒီႏိုင္ငံမႇာ တကယ္ တိုးတက္မႈဆိုတာမရႇိႏိုင္ဘူးလို႔ အမ်ိဳးသားေရး ဦး၀င္းႏိုင္က ေျပာပါတယ္။

ဦး၀င္းႏုိင္။ ။ ဒီအုပ္စုကို ဆြဲထုတ္လိုက္ရင္ က်န္တဲ့ အုပ္စုေတြလည္းရွိေနတယ္။ က်န္တဲ့အုပ္စုနဲ႔ ခြဲထုတ္တဲ့ အုပ္စုၾကားမွာ ပဌိပကၡအျငင္းပြားမႈ ျဖစ္လာတယ္။ က်ိန္းေသေပါက္ျဖစ္လာတယ္။ ျဖစ္လာရင္ အဲဒီတိုင္းျပည္မွာ ျပည္သူၾကားမွာ အျငင္းပြားမႈ တိုက္ခိုက္မႈ မညီညြတ္မႈမရွိသမွ်ကာလပတ္လံုး အဲဒီနိုင္ငံမွာ လုူမႈေရး စီးပြားေရး အင္တိုက္အားတိုက္ လုပ္လို႔မရတဲ့အတြက္ တိုးတက္မႈက ဘယ္ေတာ့မွလည္း ခိုင္ခိုင္မာမာရွိမွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အရွိန္ျပင္းျပင္းထန္ထန္နဲ႔လည္း လုပ္ႏုိင္မွာ မဟူတ္ဘူး။

ဘယ္သူေတြကပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပည္သူလို႔ ရည္ညြန္းျပီး က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူအတြက္ လုပ္ပါမယ္ဆိုရင္ အဲဒီႏိုင္ငံထဲက လူေတြအားလံုးကို အဆင့္လည္း ခြဲလုိ႔မျဖစ္ဘူး။ အသားအေရာင္။ အယူ၀ါဒလည္း ခြဲလုိ႔မျဖစ္ဘူး။ အယူ၀ါဒဆိုရာမွာ ဘာသာေရးလည္းပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးလည္းပါတယ္။ အဲဒီ ၂ ခုစလံူးလည္း ခြဲျခားလို႔မျဖစ္ဘူး။ ဒီနုိင္ငံ ဒီနယ္ေျမတြင္းမွာ ေနသမွ် ရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသားအားလံုး ႏိုု္င္ငံသားအားလံုးကို တေျပးညီဆက္ဆံျပီး ရည္ညြန္းလုပ္မွရင္ ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားလံုးကို အဲဒီအဖြဲ႔စည္းက သံုးပိုင္ခြင့္ရွိလိမ့္မယ္။ ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားလံုးေရွ႕႕မွာ ကိုယ္စားျပဳရပ္ပိုင္ခြင့္ရွိလိမ့္မယ္။

ဒါမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ သူတို႔ေျပာတဲ့ ျပည္သူဆိုတာ ျပည္စံုမွာမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဦး၀င္းႏိုင္ရဲ့ ေျပာၾကားခ်က္နဲ႔ပဲ မ်က္ေမႇာက္ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ျပည္သူဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေ၀ါဟာရအေၾကာင္း အစီစဥ္ကုိ ရပ္နားလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။ ။

ဒီအသံလႊင့္အစီစဥ္ကို နားေထာင္ဖိုု႔ ဒီလင့္ကို ႏွိပ္ပါ Audio: The Term “People” in Burmese Politics

Advertisements

One Response to ျပည္သူဆိုတဲ့ စကားလံုး

  1. mayor mt says:

    ကိုေနထြတ္ ၀ီကီမွာ ေရးေပးပါလား ႀကိုဆိုပါသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: